مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 17:552023-11-22اقتصادي

دادستان ساوه خواستار بررسی علمی دلایل بحرانی شدن سد ساوه شد


دادستان ساوه خواستار بررسی دلایل به حداقل رسیدن میزان آب ذخیره شده در دریاچه سد با گذشت تنها چهار سال از سرریز شدن آن شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساوه، سازنده عصر امروز با حضور در سد الغدیر ساوه از مسوولان ذی ربط خواستار بررسی دقیق و علمی چرایی به حداقل رسیدن میزان آب ذخیره شده در دریاچه سد با گذشت تنها چهار سال از سرریز شدن آن شد.

اردیبهشت ماه سال 98 بود که سد الغدیر ساوه پس از 22 سال سرریز کرد، اما امروز کاهش شدید میزان ذخیره آب این سد به شدت خبرساز شده است.

سد الغدیر با حجم ذخیره سازی 277 میلیون متر مکعب آب، 265 متر طول تاج و حجم 271 میلیون مترمکعب آب در سال 72 با هدف تأمین برق و آب کشاورزی 23 هزار هکتار از اراضی این شهرستان احداث شد.

مسوولان در زمان بهره برداری این سد تنظیم آب کشاورزی، کاهش خطرات سیل، تولید انرژی الکتریکی، اشتغال زایی و ایجاد مراکز گردشگری را از اهداف احداث این سد اعلام کرده بودند     ذخیره سدالغدیر که مسئولیت تامین آب شرب 300 هزار نفر جمعیت ساوه، آبیاری 23هزار هکتاز زمین و باغ کشاورزی و آب مورد نیاز واحدهای صنعتی کوچک و بزرگ را بر عهده داشت، در سال 98 با  دبی ورودی  50 متر مکعب در ثانیه سر ریز کرد و امروز با گذشت تنها چهار سال از سرریز شدن، با کمبود شدید میزان ذخیره آب مواجه شده به طوری که وضعیت این سد، پای دادستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان ساوه خواستار بررسی علمی دلایل بحرانی شدن سد ساوه شد

دادستان ساوه خواستار بررسی علمی دلایل بحرانی شدن سد ساوه شد