مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 11:252023-12-07اقتصادي

تنوع درختان جنگل های هیرکانی در مازندران


معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری گفت: از معروف ترین درختان جنگل های هیرکانی می توان به راش، بلوط، توسکا، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، جنگل، سرمایه ملی است که به همگان تعلق دارد و همه در مقابل طلای سبز تکلیف داریم.

در کنار تنوع فراوان گونه های گیاهی که برخی از آنها جز گونه های نادر هستند، گونه های جانوری هم زیر چتر نگین سبز پراکنش دارند.

علاوه بر این جنگل هیرکانی موزه طبیعی و بازمانده از عصر یخبندان بوده و در تیر ماه سال 1398 در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

فتح الله غفاری در گفت وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: مساحت جنگل های جهان حدود 4میلیون هکتار است و این جنگل ها 40درصد سطح خشکی جهان را پوشانده اند و در ایران 14.

3 میلیون هکتار جنگل داریم که 7.

8 هکتار از مساحت کشورمان را پوشش داده است؛ ایران در بین 156 کشور دارای جنگل مقام 45 از لحاظ مساحت پوشش جنگل را دارد.

وی افزود: در مجموع جنگل های ایران در پنج ناحیه رویشی بخش هستند اما آنچه عموم مردم تحت عنوان رایج جنگل می شناسند بیشتر در نوار شمالی قرار دارند و دارای آب و هوای معتدل شرجی هستند و از قسمت شرقی استان اردبیل تا استان خراسان شمالی کشیده شده اند و استان های گیلان، مازندران و گلستان را شامل می شوند این ناحیه رویشی به نام جنگل هیرکانی شه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنوع درختان جنگل های هیرکانی در مازندران

تنوع درختان جنگل های هیرکانی در مازندران