مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 07:552023-12-19اجتماعي

ایجاد پایگاه های تغذیه سالم در مدارس چهارمحال و بختیاری


رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: ایجاد پایگاه های تغذیه سالم با هدف ارتقای سلامت تغذیه و ترویج فرهنگ مصرف خوراکی سالم در مدارس استان انجام می شود.

- بهنام اسماعیلی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: ایجاد پایگاه های تغذیه سالم با هدف ارتقای سلامت تغذیه و ترویج فرهنگ مصرف خوراکی سالم در مدارس چهارمحال و بختیاری انجام می شود.

رییس اداره سلامت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری افزود: مدیران مدارسی که شرایط احداث پایگاه های تغذیه سالم را دارند می توانند نسبت به اخذ مجوز از ادارات آموزش و پرورش اقدام کنند.

وی ادامه داد: در پایگاه های تغذیه سالم یا همان بوفه مدارس هفت گروه مواد غذایی سالم امکان عرضه به دانش آموزان را دارند که گروه اول شامل خشکبار، خرما، انواع مغز و دانه های بدون نمک، گروه دوم شیر و فرآورده های آن مانند ماست، شیر ساده، بستنی پاستوریزه، شیر برنج و فرنی است.

اسماعیلی اضافه کرد: دسته سوم نوشیدنی هایی مانند دوغ کم نمک و بدون گاز و آب معدنی، دسته چهارم میوه جات بسته بندی شده، دسته پنجم لقمه سالم، بسکوییت، کیک و کلوچه  و گروه هفتم نیز غذاهای پخته مانند انواع آش، سوپ، لوبیا که در شرایط کاملا بهداشتی تهیه شده اند قابل عرضه در بوفه مدارس است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد پایگاه های تغذیه سالم در مدارس چهارمحال و بختیاری

ایجاد پایگاه های تغذیه سالم در مدارس چهارمحال و بختیاری