مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 14:252023-12-13اقتصادي

سردترین نقطه زمین کجاست؟


محققان پایین ترین دمای این منطقه را منهای 93 درجه سانتیگراد ثبت کرده بودند، اما یافته های تازه نشان می دهد که دمای هوا در این منطقه حتی از این هم می تواند پایین تر رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، سردترین نقطه زمین کجاست؟ یاکوتسک، شهری در سیبری خاوری و مرکز جمهوری یاقوتستان روسیه سردترین شهر جهان است.

 میانگین دمای هوا در سطح کره زمین بین منهای 25 تا 45 درجه سانتیگراد در نوسان است.

دامنه تغییر دمای هوا در سیاره عطارد بسیار بیشتر از زمین گزارش شده است و دمای هوا در طول روز در این سیاره تا 430 درجه، و در طول شب تا منهای 180 درجه هم می رسد.

اما در سطح زمین هم مکان هایی با سرمای استخوان سوز یافت می شود که به برخی از آن ها می پردازیم: در فلات جنوبگان (قطب جنوب) دمای هوا تا منهای 98 درجه سانتیگراد هم می رسد و این منطقه با مساحت بیش از هزار کیلومتر، سردترین مکان روی زمین شناخته شده است.

پیش تر، محققان پایین ترین دمای این منطقه را منهای 93 درجه سانتیگراد ثبت کرده بودند، اما یافته های تازه نشان می دهد که دمای هوا در این منطقه حتی از این هم می تواند پایین تر رود و چنانچه چند روز آسمان منطقه صاف و هوا خشک باشد، دمای هوا ممکن است به منهای 98 درجه سانتیگراد هم برسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردترین نقطه زمین کجاست؟

سردترین نقطه زمین کجاست؟