مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 17:152023-11-29بين الملل

بازی جدید با طالبان در مسکو و دوشنبه


طالبان در حالی که در دو سال اخیر تلاش کرده در سطح منطقه ای رفت و آمدهای دیپلماتیک به تهران، پکن، مسکو و سایر بازیگران مهم را حفظ و بر تعهد خود به برقراری رابطه دوستانه تاکید کند اما در میدان عمل نتوانسته با منطقه اعتمادسازی کند و نشست مسکو و دوشنبه هرچقدر .

- سارا معصومی- در هفت روز گذشته از مسکو، پایتخت روسیه تا دوشنبه، مرکز تاجیکستان همه به شمول سیاستمداران، دیپلماتها، هنرمندان، فعالان حوزه های مدنی و سیاسی، کارشناسان و تحلیلگران افغان و غیر افغان از نگرانی های خود درباره وضعیت آینده افغانستان در سایه حکومت خودخوانده طالبان سخن گفتند.

این دو نشست اگر نگوییم بی سابقه اما کم سابقه -در دو سال گذشته از بازگشت طالب به قدرت- در نقد سیاست های این گروه در داخل افغانستان و البته هشدار درباره آینده تعامل بی قید و شرط بازیگران دولتی منطقه ای و فرامنطقه ای با شبه نظامیانی که می گویند مردم افغانستان طالب آنها هستند، برگزار شدند.

روز چهارشنبه برابر با یک آذرماه بود که احمد مسعود رهبر جبهه ملی مقاومت افغانستان، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی و شماری دیگر از شخصیت های مخالف طالبان و مسئولان نظام سابق جمهوری افغانستان در نشستی با عنوان افغانستان در میان گذشته و آینده در مسکو، پایتخت روسیه شرکت کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازی جدید با طالبان در مسکو و دوشنبه

بازی جدید با طالبان در مسکو و دوشنبه