مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 15:202023-11-23سياسي

دمیدن روحی تازه به کالبد بزرگترین پروژه علمی کشور در دولت سیزدهم


«چشمه نور» از جمله پروژه های کلان و ملی استان قزوین محسوب می شود و 12 سال از عمر آن می گذرد که با روی کار آمدن دولت سیزدهم و سفر رییس جمهور به استان و تخصیص اعتبارات، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، پروژه چشمه نور قزوین (شتابگر ملی ایران) را بارها در اخبار و رسانه ها و سخنان مسوولان در جلسات و برنامه های مختلف خوانده و شنیده ایم؛ پروژه ای که 12 سال از عمر تفاهمنامه آن بین دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و پژوهشگاه دانش های بنیادی در زمینی به مساحت 50 هکتار در زمین های دانشگاه در مجاورت پارک علم و فناوری می گذرد.

چشمه نور میکروسکوپی بزرگ مقیاس برای انجام پیشرفته ترین تحقیقات علمی است.

این پروژه که وزارت علوم از سال های قبل مسوولیت انجام آن را به پژوهشگاه دا نش های بنیادی محول کرده، در واقع ساخت یک آزمایشگاه بزرگ مقیاس ملی است که می تواند پاسخگوی بسیاری از نیارهای فناورانه ما در حوزه های مختلف باشد.

موضوع دیگری که در سال های اخیر مقام معظم رهبری نیز تاکید بسیار زیادی روی آن داشته اند، اقتصاد مبتنی بر دانش یا همان اقتصاد دانش بنیان است.

این پروژه برای پیشبرد این هدف نیز بسیار کارآمد است.

لزوم تسریع در اختصاص بودجه سفر ریاست جمهوری به طرح چشمه نور محمدی مجری طرح چشمه نور ایران در خصوص میزان نیاز به بودجه برای اجرای طرح چشمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دمیدن روحی تازه به کالبد بزرگترین پروژه علمی کشور در دولت سیزدهم

دمیدن روحی تازه به کالبد بزرگترین پروژه علمی کشور در دولت سیزدهم