مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 10:302023-12-18سياسي

«شهید مفتح» فاتح قله وحدت حوزه و دانشگاه


شهید آیت الله مفتح به عنوان فاتح قله وحدت حوزه و دانشگاه در روز 27 آذرماه به شهادت رسیده و این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی شهید آیت الله مفتح به عنوان فاتح قله وحدت حوزه و دانشگاه در روز 27 آذرماه به شهادت رسیده و این روز به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

شهید آیت الله دکتر محمد مفتح در سال 1307 در خانواده ای روحانی در همدان چشم به جهان گشود و پس از یادگیری دروس ابتدایی، برای فراگیری مراتب عالی علمی حوزوی راهی قم شد و در محضر شخصیت و عالمان بزرگی همچون امام خمینی(ره)، آیت الله بروجردی(ره) و علامه طباطبایی(ره) به کمال علمی رسید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آیت الله مفتح در کنار فراگیری علوم حوزوی، تحصیلات دانشگاهی را نیز تا مقطع دریافت دانشنامه دکتری در رشته ی الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران ادامه داد و از آثار او می توان به ترجمه­ بعضی از مجلدات تفسیر مجمع­ البیان، حاشیه­ بر اسفار ملاصدرا، روش اندیشه در منطق و آیات اصول اعتقادی اشاره کرد.

شهید مفتح، قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، تلاش و نقش بسزایی در مقابله رژیم ستم شاهی داشت و به فعالیت هایی چون چاپ مقالات متعدد در روزنامه ها، مجلات اسلامی و سخنرانی در برنامه های علمی و پژوهشی در شهرهای مختلف علیه حکومت پهلوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«شهید مفتح» فاتح قله وحدت حوزه و دانشگاه

«شهید مفتح» فاتح قله وحدت حوزه و دانشگاه