مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 18:252023-12-05اقتصادي

منطقه آزاد ماکو در مسیر کریدورهای مهم ترانزیتی قرار گرفته است


معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: ماکو با قرار گرفتن در مسیر کریدورهای شرق به غرب و شمال به جنوب دارای ظرفیت های بی نظیری است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، حمزه حورسی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو در حاشیه دومین نمایشگاه بین المللی اوراسیا در تهران اظهار داشت: انجام عمده مبادلات تجاری و سیاسی بین ایران، روسیه و اروپا از این محور و فاصله اندک منطقه آزاد ماکو و از بنادر مرسین در دریای مدیترانه و ترابزون در دریای سیاه، امتیاز چشمگیری در دسترسی به بازارهای اروپا از راه زمین و دریا ایجاد کرده است.

وی افزود: در مقایسه با بنادر جنوبی کشور در خلیج فارس به دلیل مسافت و صرفه های اقتصادی ناشی از مقیاس، جای تردیدی باقی نمی گذارد که این منطقه، اقتصادی ترین گلوگاه در رقابت با راه دریایی شرق وغرب در خشکی است .

حمزه حورسی با بیان اینکه بازار بزرگ کشورهای اوراسیا و آسیای میانه به خاطر دارا بودن جمعیتی بالغ بر 250 میلیون نفر، خود دارای موقعیتی عالی در جذب بازاری متنوع برای منطقه آزاد ماکو است افزود: علاوه بر این این اتصال از طریق ترکیه به کشورهای اروپایی این امکان را فراهم می کند که بازار بسیار بزرگی که همه آن ها نیازمند مواد غذایی، محصولات کشاورزی و صنعتی هستند را در اختیار کشور از طری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منطقه آزاد ماکو در مسیر کریدورهای مهم ترانزیتی قرار گرفته است

منطقه آزاد ماکو در مسیر کریدورهای مهم ترانزیتی قرار گرفته است