مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 10:102023-12-20سياسي

تدارک حذف ترامپ از انتخابات به اتهام «فتنه»


حذف ترامپ از فهرست نامزدهای انتخابات در ایالت کلرادو به دلیل حمله ششم ژانویه به کنگره، تمرینی برای کنار زدن کامل او از رقابت برای ریاست جمهوری است.

- گروه بین الملل خبرگزاری فارس- در شرایطی که آخرین نظرسنجی ها از برتری ترامپ بر بایدن در انتخابات حکایت دارد، رای روز چهارشنبه دیوان عالی کلرادو به تلاش ها برای رد صلاحیت رییس جمهور سابق به اتهام شورش یا فتنه جانی تازه داده است.

رویترز حکم دیوان عالی کلرادو برای حذف شدن نام دونالد ترامپ از فهرست نامزدهای رقابت کننده در انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا را تاریخی و تمرینی برای کنار زدن کامل او از انتخابات خواند.

قضات دیوان عالی کلرادو برای حذف ترامپ به بند سوم متمم چهاردهم قانون اساسی آمریکا استناد کردند؛ بندی که مربوط به منع کردن حضور افراد در نهادهای حاکمیتی به دلیل نقش آفرینی در زمینه شورش یا فتنه است.

  در رای گیری نهایی دیوان عالی کلرادو، چهار قاضی به دلیل نقش ترامپ در زمینه حمله مرگبار ششم ژانویه 2021 به کنگره آمریکا، او را فاقد صلاحیت برای انتخابات خواندند و سه قاضی، با این رای مخالفت کردند.

ترامپ در حالی با رد صلاحیت در کلرادو مواجه شده که او همچنان با اختلاف بالا، نامزد پیشتاز جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدارک حذف ترامپ از انتخابات به اتهام «فتنه»

تدارک حذف ترامپ از انتخابات به اتهام «فتنه»