مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 15:252023-12-05پزشكي

نقش جدیدی برای «دوپامین» در مغز انسان کشف شد


اولین مطالعه انسانی در نوع خود نشان داده است که دوپامین چگونه به مغز ما ترفندهای جدیدی می آموزد و به مغز ما کمک می کند تا ضمن پاداش دادن در ازای تجربیات مثبت، - اولین مطالعه انسانی در نوع خود نشان داده است که دوپامین چگونه به مغز ما ترفندهای جدیدی می آموزد و به مغز ما کمک می کند تا ضمن پاداش دادن در ازای تجربیات مثبت، از تجربیات منفی نیز اجتناب کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیواطلس، برای اولین بار، تنظیم دوپامین در اعماق مغز سه انسان به صورت لحظه ای ترسیم شده و نشان داده شده است که چگونه انتقال دهنده عصبی مغز نقشی اساسی نه تنها در تشخیص پاداش ها، بلکه یادگیری از اشتباهات دارد.

پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه ویک فارست(WFUSM) در یک مطالعه جدید اطلاعات مهمی را در مورد مکانیسم های تصمیم گیری مغز کشف کرده اند که می تواند به ما کمک کند تا بفهمیم چگونه سیگنال دهی دوپامین در اختلالات روانپزشکی و عصبی متفاوت است.

دکتر کنت کیشیدا، دانشیار فیزیولوژی و فارماکولوژی و جراحی مغز و اعصاب در WFUSM می گوید: پیش از این، تحقیقات نشان داده بود که دوپامین نقش مهمی در نحوه یادگیری حیوانات از تجربیات پاداش و احتمالاً تنبیه بازی می کند.

اما کار کمی برای ارزیابی مستقیم آنچه که دوپامین در مقیاس های زمانی سریع در مغز انسان انجام می دهد، انجام شده است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش جدیدی برای «دوپامین» در مغز انسان کشف شد

نقش جدیدی برای «دوپامین» در مغز انسان کشف شد