مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 16:102023-12-16بين الملل

«گروه 7» به دنبال دستبرد به 300 میلیارد دلار از پول های روسیه به نفع اوکراین


یک روزنامه انگلیسی گزارش داد که شکست آمریکا و اروپا در تصویب بودجه کمکهای مالی به اوکراین آنها را به فکر توقیف داراییهای روسیه و اهدای آن به کی یف انداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال شکست آمریکا و اروپا در تصویب بودجه های بیشتر برای حمایتهای مالی از اوکراین در برابر روسیه، روزنامه فایننشال تایمز می گوید که کشورهای گروه 7 تلاشهای خود برای مصادره اموال و داراییهای بانک مرکزی روسیه و اهدای آن به اوکراین را تشدید کرده اند.

این گزارش افزود: مقامات گروه 7 کشور صنعتی جهان طی روزهای اخیر گفت وگوها در مورد هزینه کردن 300 میلیارد دلار از داراییهای مستقل روسیه را برای تامین مالی اوکراین تسریع کرده اند؛ یک گام افراط گرایانه که فصل جدیدی را در جنگ مالی غرب علیه مسکو باز خواهد کرد.

  این تلاشها درحالیست که دو بسته کمک مالی به کی یف به ارزش بیش از 100 میلیارد دلار در اتحادیه اروپا و آمریکا با شکست مواجه شد.

جمهوریخواهان در کنگره آمریکا و مجارستان در اتحادیه اروپا بسته های جدید کمکهای مالی را وتو کردند.

  پیش از این بحثهایی درباره توقیف داراییهای روسیه به بهانه تامین مالی بازسازی اوکراین پس از جنگ مطرح شده بود اما کشورهای گروه 7 تا کنون از اقدام عملی درباره آن خودداری کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گروه 7» به دنبال دستبرد به 300 میلیارد دلار از پول های روسیه به نفع اوکراین

«گروه 7» به دنبال دستبرد به 300 میلیارد دلار از پول های روسیه به نفع اوکراین