مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 13:052023-11-23سياسي

جزیره نفتی که به اندازه روزهای جنگ بمباران شد


خارگ عزیز و مردمانش در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از 2 هزار و 880 بار مورد حمله هوای قرار گرفتند و ایستادگی کردند.

اولین بار دوم مهرماه 1359 و آخرین بار 14 خرداد 1367 بود که در این بین خارگ 2 هزار و300 بار در حالت وضعیت قرمز قرار گرفت و 684 بار صد در صد مورد حمله قرار .

- خبرگزاری فارس -  بوشهر، کوروش امینی: زنان در دوره های مختلف از تاریخ پرحماسه ایران اسلامی نقش با شکوه و بی بدیلی در جامعه ایفا کرد ه اند.

از جمله مقاطع تاریخی که زنان دوشادوش مردان در جامعه ما حضور داشتند انقلاب اسلامی و پس از آن هشت سال دفاع مقدس بود که با هم صدایی و همراهی مردان حماسه جاودان را آفریدند.

زنان جمهوری اسلامی ایران تاکنون پا به همه عرصه های مختلفی همچون سیاسی، فرهنگی، حماسی و تربیتی نهاده اند تا در این جغرافیای نقش و ظهور پررنگی داشته باشند.

ایرانی که برای ماندگار و مانا شدن هفت هزار شهیده زن از تبار فاطمه (س) و زینب(س)، را داشت و هر کدام در نقش مادر، همسر، خواهر، رزمنده و امدادگر یک پشتوانه به شمار می آیند.

بنابراین با توجه به نقش غیرمستقیم زنان در جنگ تحمیلی هنوز آنچنان که شایسته است از فداکاری، مقاومت و ایثار آنان سخن به میان نیامده است، در حالیکه آنان در پشت صحنه نقش عظیمی ایفا می کردند که هیچ دوربینی نتوانسته است این نقش را سزاوارانه به تصویر بکشاند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزیره نفتی که به اندازه روزهای جنگ بمباران شد

جزیره نفتی که به اندازه روزهای جنگ بمباران شد