مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 09:352023-12-21سياسي

شب چله شبی برای دورهمی یا تجملات؟!


چقدر سریع فراموش کردیم گفتن داستان و قصه های کهن را از زبان پدربزرگ ها و مادربزرگ ها، حافظ خوانی رسم زیبای شب چله بود، اما سال هاست فضای مجازی پای خود را به این شب به یاد ماندنی باز کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در فرهنگ عامیانه مردم شب چله، شب دوستی، شب نقل داستان و قصه های کهن از زبان پدربزرگ ها و مادربزرگ ها و خاطره گویی است که تا پاسی از شب این دور هم نشینی، شادی ها، خوردن آجیل، تنقلات، میوه و شیرینی ادامه دارد.

شب چله تجلی نمادهایی از معرفت، مهربانی، گشاده رویی، مهمان نوازی، کنارهم بودن، همدل بودن، شادی و غم هاست، گرچه هر ساله رسم و رسوم مهمانی های شب چله کمرنگ می شود و یلدای برخی دیگر از خانواده نیز از شکل سنتی آن فاصله می گیرد.

خوردن آجیل مخصوص، هندوانه، انار و شیرینی و میوه های گوناگون نشانه برکت، تندرستی، فراوانی و شادکامی است، فضای مجازی این روزها پر شده از تصاویر سفره های رنگارنگ شب یلدا که همه نشان از تجملات و چشم هم چشمی دارد این عکس ها و کلیپ ها همه موجب شده آیین شب چله رنگ و لعاب دیگری به خود بگیرد.

نباید فراموش کنیم که شب چله و همه خاطره هایش به یک چیز بند است، آن هم همگرایی، نزدیکی و دور هم جمع شدن فامیل و دوستان است، بدون شک چاشنی این جمع شدن هم شب نشینی و هدیه هایی است که بین افراد رد و بدل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شب چله شبی برای دورهمی یا تجملات؟!

شب چله شبی برای دورهمی یا تجملات؟!