مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 آذر 1402 ساعت 08:502023-11-29سياسي

26 کودک در خراسان جنوبی به فرزندخواندگی سپرده شدند


امسال 26 کودک در این استان با لحاظ شرایط قانونی به خانواده های صلاحیت دار برای فرزندخواندگی سپرده شده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، حسن شرفی، مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: از این تعداد 24 کودک زیر پنج سال و 2 کودک بالای پنج سال هستند که 20 مورد فرزند خوانده و 6 مورد هم به طور امین موقت بوده است.

وی بیان کرد: هشت کودک نیز به صورت مراقبت غیر قانونی و خارج از روال بهزیستی به خانواده ها سپرده شده اند که این خانواده ها پس از طی کردن مراحل قانونی می توانند حکم سرپرستی اخذ کنند.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: اکنون 802 خانواده در استان متقاضی فرزندخواندگی هستند و در سامانه فرزندپذیری ثبت نام کرده اند.

وی با اشاره به اینکه بیشتر خانواده ها متقاضی فرزند شیرخوار هستند افزود: 244 کودک در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست استان حضور دارند که کودکان شیرخوار در این مراکز سالانه 30 نفر است.

شرفی گفت: استقبال خانواده ها برای پذیرش کودکان معلول نیز کم است و در حال حاضر پنج کودک دارای معلولیت خفیف و بیماری خاص در این مراکز حضور دارند.

وی یادآور شد: سال گذشته 40 کودک از مراکز بهزیستی استان به متقاضیان فرزندخواندگی واگذار شد که یک مورد از این کودکان دارای معلولیت خفیف تا متوسط یا دارای بیماری بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

26 کودک در خراسان جنوبی به فرزندخواندگی سپرده شدند

26 کودک در خراسان جنوبی به فرزندخواندگی سپرده شدند