مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 09:302023-12-11سياسي

چگونه رییس جمهور مصر برنده جنگ غزه شد


عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر، در بحبوحه بحران عمیق اقتصادی در این کشور بسیار منفور شده بود اما جنگ در همسایگی غزه به او نقشی حیاتی در صحنه بین المللی داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، نیویورک تایمز در گزارشی تفصیلی به بررسی وضعیت رییس جمهور مصر در روز انتخابات سراسری در این کشور پرداخته و می نویسد: عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر، صبح روز هفت اکتبر که از خواب بیدار شد از محبوبیت ناچیزی به عنوان کسی که برای سومین دوره ریاست جمهوری انتخاب می شودد و کشورش در آستانه یک فروپاشی اقتصادی با حرکت آهسته قرار گرفته، برخوردار بود.

مجموع تحولاتی که پس از این تاریخ رخ داد همه این ناکامی ها و بدنامی ها را تحت الشعاع قرار داده و جنگ جایگزین نگرانی های مالی و گلایه های اقتصادی مصری ها بخصوص در رسانه های اجتماعی شده است.

برای شرکای غربی و حامیان السیسی در خلیج فارس، این جنگ همچنین نقش حیاتی مصر را به عنوان مجرای کمک های بشردوستانه به غزه و میانجی بین اسراییل و حماس، برجسته تر از پیش کرده است.

عبدالفتاح السیسی، ژنرال سابق با هنر فراوان در شکست های بی وقفه، اکنون با یک خوش شانسی و فرصت دیگری روبه رو شده است.

فرصتی که به او این امکان را می دهد تا خود را به عنوان یک قهرمان آرمان فلسطین در داخل و یک رهبر منطقه ای مهم و سرنوشت ساز در خارج از کش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه رییس جمهور مصر برنده جنگ غزه شد

چگونه رییس جمهور مصر برنده جنگ غزه شد