مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 آذر 1402 ساعت 14:062023-12-21سياسي

یلدا؛ میراثی کهن غرق شده در تجملات


خبرگزاری فارس- تبریز- فرینوش اکبرزاده: خاطرات شب یلدا، شب چله سال های زندگی ما گره خورده اند با حضور پای میز و سفره بزرگترهایی که خدا می داند تا چه زمان سایه همراهی شان بالای سر ما و زندگی مان خواهد بود.

خاطراتی که مرور زمان و حضور پررنگ تر در بطن عصر ارتباطات آن را کمرنگ تر از قبل کرده.

انگار نه انگار که این عصر، روزگار ارتباط است نه اینکه به مدد مصادیق تکنولوژی تمام روابط واقعی مان را به دنیای مجازی بکشانیم و حتی لبخندهایمان هم به دو نقطه و نیم پرانتز تنزل پیدا کند.

شب یلدا است و چشم بزرگترهایمان به در خانه هایشان که چه زمان صدای شادمانه فرزندان و نوه ها، سکوت خانه را خط خواهد زد و به یاری سنتی دیرین، شبی خوش را با هم سپری خواهیم کرد.

ئ دیدارهایی ارزشمند، آموزنده و اخلاقی که باید تلاش کنیم مانند خیلی از رسوم، به خاطره ای در فیلم ها و آلبوم های عکس تبدیل نشوند.

با تمام این اوصاف البته زندگی امروز مختصات خود را دارد؛ یلدای این سال ها به جز سختی های معمول برگزاری مراسم های سنتی، با انواع مشکلات مالی هم همراه بوده؛ ساخته شدن تصویری اعیانی و بسیار پر زرق و برق از مراسمی که هدفش چند ساعت دور هم نشستن و خوشی و شادکامی است، باعث شده هر سال تعداد بیشتری از مردم و خانواده ها از خیر برگزاری آن بگذرند و این چنین است که نسل های آتی این آی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یلدا؛ میراثی کهن غرق شده در تجملات

یلدا؛ میراثی کهن غرق شده در تجملات