مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 11:552023-12-13اقتصادي

چرا نظام بانکی ناتراز شده است؟


یک کارشناس اقتصادی دلایل ناترازی نظام بانکی را تشریح و راهکارها و پیشنهاداتی برای اصلاح شبکه بانکی به عنوان بزرگترین عضو نظام اقتصادی کشور ارائه کرد.

- یک کارشناس اقتصادی دلایل ناترازی نظام بانکی را تشریح و راهکارها و پیشنهاداتی برای اصلاح شبکه بانکی به عنوان بزرگترین عضو نظام اقتصادی کشور ارائه کرد.

محمدحسن ترابی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیش از 80 درصد از تامین مالی اقتصاد کشور از طریق نظام بانکی صورت می گیرد، عملکرد درست و مناسب آن می تواند در تحقق رشد پایدار اقتصادی موثر واقع شود.

در این میان یکی از مهمترین مشکلات در نظام بانکی کنونی کشور، مسأله ناترازی در شبکه بانکی است.

وی افزود: افزایش میزان مطالبات غیر جاری بانک ها که خود ناشی از تحریم های هدفمند ظالمانه نظام بانکی و اقتصادی کشور است، افزایش بهای تمام شده تولید در اثر تورم و افزایش نرخ ارز که سبب درخواست تسهیلات بیشتر توسط تولیدکنندگان می شود، افزایش مطالبات بانک ها از بخش های دولتی و خصولتی و اعطای تسهیلات ارزی به مشتریان و وصول آن به صورت ریالی از مهم ترین دلایل بروز ناترازی در شبکه بانکی هستند.

این کارشناس ارشد اقتصادی ساختار نامناسب سرمایه و عدم تکافوی سرمایه ثبت شده در برخی از بانک ها را از دیگر دلایل ناترازی بانک ها عنوان و اظهار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا نظام بانکی ناتراز شده است؟

چرا نظام بانکی ناتراز شده است؟