مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 آذر 1402 ساعت 13:352023-12-09سياسي

چرا کسی «مونوریل» قم را گردن نمی گیرد؟


نزدیک به 15 سال از آغاز پروژه مونوریل قم می گذرد و هزینه های گزاف اتمام از یک سو و نبود مسافر در این مسیر و فقدان توجیه اقتصادی از سوی دیگر قدرت تصمیم گیری را از مسوولان گرفته است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از مهر، کلنگ ساخت مونوریل قم در مرداد ماه سال 1388 در رودخانه قم به زمین خورد و وعده داده شد تا در سال 1390 به بهره برداری برسد، اما در این سال ها با وجود صرف بودجه 230 میلیارد تومانی؛ تنها تعدادی ستون برای مردم شهر قم به یادگار مانده و عایدی دیگری برای اهالی این شهر نداشته است.

 این پروژه در اصل قرار بود پیش تر در تهران اجرایی شود، اما شورای اسلامی شهر تهران در آن زمان، این طرحی را که محمود احمدی نژاد شهردار تهران بر آن اصرار داشت کارشناسی ندانست و با وجود اینکه تعداد معدودی از ستون های مونوریل در صادقیه به سمت اکباتان ساخته شده بود، اما با ادامه مخالفت ها، اجازه ادامه آن داده نشد و 22 ستون نیمه کاره مونوریل تهران در دوران شهرداری محمدباقر قالیباف برچیده شد که در آن زمان نیز 12 میلیارد تومان هزینه در برداشته است.

دولت، اما در آن زمان اصرار داشت تا این طرح در یک و یا دو شهر از شهر های کشور اجرایی شود و در این راستا وعده داده بود تا هزینه ساخت آن را به صورت کامل پرداخت خواهد کرد و بدین ترتیب قم و کرمانشاه برای اجرایی شدن آن انتخاب شد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کسی «مونوریل» قم را گردن نمی گیرد؟

چرا کسی «مونوریل» قم را گردن نمی گیرد؟