مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 11:202023-11-26پزشكي

درباره شپش چه می دانید؟


سرپرست واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان ایلام گفت: شپش سر در کودکان به خصوص دختران هرچند با وضعیت بهداشتی فرد ارتباط دارد اما خانواده های بسیاری هستند که با وجود رعایت بهداشت با آن درگیر می شوند.

- ایسنا/ایلام سرپرست واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان ایلام گفت: شپش سر در کودکان به خصوص دختران هرچند با وضعیت بهداشتی فرد ارتباط دارد اما خانواده های بسیاری هستند که با وجود رعایت بهداشت با آن درگیر می شوند.

فرشته رشنوادی اظهار کرد: شپش یک انگل خارجی، دائمی، اجباری و خونخوار جوامع انسانی است و قدمت آلودگی آن به دوران قبل از تاریخ بر می گردد.

وی گفت: شپش سر در کودکان به خصوص دختران شایع است، اما در زنان و کودکان نیز دیده می شود و با آن که با وضعیت بهداشتی فرد ارتباط دارد اما نمی توان بیماری شپش سر را مختص افراد فقیر و با وضعیت بهداشتی نامناسب دانست، زیرا کودکان خانواده های مرفه نیز گاه دچار آن می شوند.

سرپرست واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شهرستان ایلام ادامه داد: شپش سر و بدن تقریباً شبیه به هم هستند؛ اما شپش سر بیشتر روی پوست سر و شپش بدن روی بدن یا لباس دیده می شود و شپش بدن معمولاً در شرایط غیربهداشتی و ازدحام جمعیت می تواند شیوع یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درباره شپش چه می دانید؟

درباره شپش چه می دانید؟