مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 آذر 1402 ساعت 17:402023-12-06اقتصادي

آیا با پول می توان مردم را به فرزندآوری ترغیب کرد؟


برخی از کشورها برای معکوس کردن نرخ کاهش زاد و ولد از روش های مختلفی از جمله پرداخت پول به مردم و درخواست های میهن پرستانه استفاده کرده اند اما چرا راهکارهای آنها کارساز نبوده است؟ - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: تایوان با هدف ترغیب شهروندانش به داشتن فرزندان بیشتر، بیش از سه میلیارد دلار هزینه کرده است.

این کشور پس از چند دهه نرخ نزولی فرزندآوری سرانجام در سال 2009 طرح های تشویقی جدیدی از جمله 6 ماه مرخصی با حقوق زایمان برای والدین در نظر گرفت.

دولت تایوان همچنین کمک های مالی و معافیت های مالیاتی برای والدین معرفی کرده و در مراکز نگهداری و مراقبتی کودکان سرمایه گذاری بیشتری انجام داده است.

قانون گذاران کنونی و نامزدهای انتخاباتی با کنار گذاشتن رویکردهای متعارف، خلاقیت بیشتری در این باره به خرج داده و برای ترغیب جوان ها به آشنایی و جفت وجور شدن، مراسم و رویدادهایی برگزار کرده اند.

تری گو نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تایوان حتی پیشنهاد کرده به والدینی که بچه دار می شوند یک حیوان خانگی رایگان داده شود.

وی گفته، اگر در آینده نرخ زاد و ولد نداشته باشیم چه کسی از دوستان پشمالوی ما (حیوانات خانگی) نگهداری خواهد کرد؟ بنابراین، من این دو موضوع را در کنار هم گذاشته ام.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا با پول می توان مردم را به فرزندآوری ترغیب کرد؟

آیا با پول می توان مردم را به فرزندآوری ترغیب کرد؟