مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 16:052023-11-26اقتصادي

«گلرنگ» نسخه شفابخش کشت در دیم زارها/ با گلرنگ خاک را غنی کنیم


گلرنگ گیاهی کم توقع و مقاوم به خشکی و شوری زمین با خواصی شگفت انگیز بوده که به خوبی در اراضی شور و کم بازده شمال گلستان پرورش می یابد و گسترش سطح کشت آن علاوه بر تأمین اقتصاد کشاورزان گامی مهم در جهت خودکفایی تولید روغن خوراکی در کشور محسوب می شود.

- گلرنگ نسخه شفابخش کشت در دیم زارها/ با گلرنگ خاک را غنی کنیم ایسنا/گلستان گلرنگ گیاهی کم توقع و مقاوم به خشکی و شوری زمین با خواصی شگفت انگیز بوده که به خوبی در اراضی شور و کم بازده شمال گلستان پرورش می یابد و گسترش سطح کشت آن علاوه بر تأمین اقتصاد کشاورزان گامی مهم در جهت خودکفایی تولید روغن خوراکی در کشور محسوب می شود.

گلرنگ، دیرزمانی است که در اکثر کشورهای جهان به عنوان گیاهی با خواص برجسته کشت و زرع می شود، این گیاه جدا از آنکه به عنوان یک گیاه روغنی شناخته شود، دارای خواص دارویی نیز است.

داروی علفی گلرنگ برای بهبود جریان خون، کاهش درد و بهبود بیماری های عروقی به کار می رود و به دلیل قابلیت هایی نظیر قدرت سازگاری بالا، مقاومت به سرما، مقاومت نسبی به خشکی، شوری و قلیاییت بالای خاک و موارد مصرف متعدد در بسیاری از کشورها به طور گسترده کشت می شود.

روغن دانه این گیاه کیفیت قابل ملاحظه ای دارد و میزان اسیدلینولییک آن بین 73 تا 85 درصد بوده که بالاترین مقدار در بین نباتات روغنی بوده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گلرنگ» نسخه شفابخش کشت در دیم زارها/ با گلرنگ خاک را غنی کنیم

«گلرنگ» نسخه شفابخش کشت در دیم زارها/ با گلرنگ خاک را غنی کنیم