مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 09:052023-12-10اجتماعي

سرشماری زمستانه حیات وحش استان مرکزی


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از آغاز سرشماری زمستانه وحوش در 12 منطقه تحت مدیریت استان خبر داد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک یوسف یوسفی صبح امروز درجمع خبرنگاران  از آغاز سرشماری زمستانه وحوش در 12 منطقه تحت مدیریت استان خبر داد و بر لزوم جلب مشارکت جوامع محلی در حفاظت از زیستگاه های حیات وحش تاکید کرد.

وی تصریح کرد: با هدف برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظتی گونه های تحت حفاظت، تعیین ترکیب جنسی گونه ها، آگاهی از وضعیت زیستگاه، اطلاع از زاد و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال های قبل انجام می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اظهار کرد: محیط بانان هر منطقه، کارشناسان حیات وحش و پرسنل اجرایی یگان حفاظت محیط زیست، متخصصین و جمعی از دوستداران حیات وحش در گروه های 2 یا 3 نفره در مسیرهای مشخص در زیستگاه ها گونه ها حرکت کرده و گونه های مشاهده شده را در فرم های مربوطه ثبت می کنند و روش سرشماری به صورت مشاهده مستقیم است.

یوسفی اضافه کرد: آمار و اطلاعات به دست آمده از سرشماری پستانداران شاخص و علف خواران به صورت سالانه مبنای برنامه ریزی و ارتقای سطح حفاظت قرار می گیرد و همچنین می تواند برای پروژه های دانشجویی و تحقیقات محققان در حوزه تنوع زیستی و حیات وحش استفاده شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری زمستانه حیات وحش استان مرکزی

سرشماری زمستانه حیات وحش استان مرکزی