مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 12:502023-12-18دانش

تولید کاغذهای سفید و رنگی از سرگین گاو


گروهی از دانش آموختگان دانشگاهی در یک شرکت دانش بنیان، از سرگین گاو، خمیر کاغذ سفید و رنگی را به تولید رساندند که به گفته آنها توسعه این روش که در بسیاری از کشورها رایج است می تواند از تخریب جنگل ها جلوگیری کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، زینب حاجی لر، مدیر تحقیق و توسعه یک شرکت تحقیقاتی-تولیدی است که در حوزه شیمی فعالیت هایی را اجرایی کرده است، گفت: بخش از فعالیت ما مربوط به تقویت بخش های تحقیق و توسعه شرکت های بزرگ صنعتی است و ایده های محققان این شرکت ها را در صنایع به مرحله تولید می رسانیم.

وی خاطرنشان کرد: تیم ایجاد شده در این شرکت از میان دانش آموختگان دانشگاه های تهران و امیرکبیر هستند که بالغ بر 8 سال است که در کنار هم مشغول به فعالیت هستیم.

حاجی لر با اشاره به محصولات تولیدی در این شرکت افزود: یکی از ایده هایی که از سوی محققان این شرکت اجرایی شده است تولید خمیر کاغذ از فضولات حیوانات بوده است.

این محقق تاکید کرد: در صورتی که این طرح در شرکت های کشت و صنعت اجرایی شود، می توان چالش سرگین گاو که به سرعت قابل استفاده نیست، را در همان زمان حل و در محل کارخانه از آن بیوگاز برای تامین انرژی تولید کرد، ضمن آنکه مواد مغذی موجود در سرگین گاو برای تولید کودهای کشاورزی جداسازی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کاغذهای سفید و رنگی از سرگین گاو

تولید کاغذهای سفید و رنگی از سرگین گاو