مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 15:252023-11-25اجتماعي

خشونت علیه زنان از دیدگاه اسلام


با توجه به احادیث، روایات و سیره نبوی در زندگانی اهل بیت(ع) خشونت علیه زنان اصلاً وجود نداشته است و قرآن و اهل بیت(ع) مداوم در حال مبارزه با خشونت علیه زنان بوده اند.

- ایسنا/خراسان رضوی یک پژوهشگر حوزه زنان گفت: با توجه به احادیث، روایات و سیره نبوی در زندگانی اهل بیت(ع) خشونت علیه زنان اصلاً وجود نداشته است و قرآن و اهل بیت(ع) مداوم در حال مبارزه با خشونت علیه زنان بوده اند.

زینب یاراحمدی خراسانی در گفت وگو با ایسنا و به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت علیه زنان اظهار کرد: پدیده خشونت علیه زنان مسئله ای اجتماعی است و این امر سبقه تاریخی دارد، زیرا این فرهنگ در تاریخ یونان باستان و فرهنگ جاهلی جزیره العرب نمایانگر بوده است و در این فرهنگ ها زن به عنوان ابزار یا وسیله ای در دست مردان بوده است، البته علاوه بر فرهنگ تمدن های گذشته در فرهنگ معاصر هم این خشونت در مواردی افزایش داشته است.

وی بیان کرد: متأسفانه برخی از تحلیل گران وقتی این امر را در جوامع اسلامی بررسی می کنند، این خشونت را به اسلام ربط می دهند، اما وقتی بررسی می کنیم درمی یابیم که ربطی به اسلام ندارد و این خشونت از قرن های قبل از اسلام و در جوامع مختلف رواج داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشونت علیه زنان از دیدگاه اسلام

خشونت علیه زنان از دیدگاه اسلام