مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 آذر 1402 ساعت 11:002023-11-26اقتصادي

روند رو به رشد کاهش وابستگی به دلار در مبادلات تجاری عراق


رییس بانک مرکزی و رییس کمیسیون امور مالی پارلمان عراق تاکید کردند که روند کاهش وابستگی به دلار در عراق و اقدام برای استفاده از ارزهای ترکیه، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از موازین نیوز، عطوان العطوانی رییس کمیسیون مالی پارلمان عراق در اظهاراتی تاکید کرد که بانک مرکزی عراق در ماموریت بازگرداندن ثبات بازار ارز و رهایی از سلطه دلار، مسیر طولانی را طی کرده است.

العطوانی گفت: تنوع بخشیدن به منابع ارزی در معاملات تجاری تنها راه حل مشکل افزایش تقاضا برای دلار است.

وی افزود: ما بر اهمیت این روند ( تنوع بخشی به منابع ارزی) تاکید می کنیم، زیرا راه حلی موثر و راهبرد سنجیده ای برای گشودن افق های جدیدی است که تسهیل روند معاملات تجاری در سطوح مختلف را تضمین می کند.

عضو پارلمان عراق ادامه داد: ما بار دیگر بر حمایت کامل خود از گام های بانک مرکزی عراق تاکید می کنیم که به طور پیوسته به سمت توسعه راه حل های واقعی برای مشکل نوسانات بازار ارز و تنوع بخشی به منابع ارزی در مبادلات تجاری پیش می رود.

در همین حال علی العلاق، رییس بانک مرکزی عراق نیز در گفت وگو با خبرگزاری رسمی عراق تاکید کرد: برای افزایش انعطاف پذیری و تسهیل در فرآیند مبادلات تجاری خارجی، اقدام به تنوع بخشی در پرداخت های ارزی کرده ایم و اکنون علاوه بر دلار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روند رو به رشد کاهش وابستگی به دلار در مبادلات تجاری عراق

روند رو به رشد کاهش وابستگی به دلار در مبادلات تجاری عراق