مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 آذر 1402 ساعت 18:252023-12-02سياسي

پیش بینی تاریخی امام خمینی درباره سرنوشت منافقین


کمی بعد از پیش بینی تاریخی امام خمینی، مجاهدین خلق، چنان خشونتی را به جامعه تحمیل کرد که زخم های آن بعد از گذشت چهار دهه، هنوز تازه است.

- سال 1350 که سازمان مجاهدین خلق اعلام موجودیت کرد، بسیاری از روحانیون و نیروهای مسلمانِ مبارز در داخل ایران خرسند شدند از اینکه عده ای جوان با ایدئولوژی منبعث از مذهب، پای به عرصه ی نبرد با رژیم ستم شاهی گذاشته اند.

البته پیش از این تاریخ، کسانی چون آیت الله طالقانی از فعالیت های این گروه که از سال 1344 آغاز شده بود، مطلع بودند ولی ظهور بیرونی مجاهدین از همان سال 1350 بود که مورد حمایت هم قرار گرفت.

به طورکلی اما سازمان مجاهدین، پیش از انقلاب در چند نوبت کوشید تا نظر حضرت امام (ره) را به خود جلب کند.

نخستین بار پس از ربایش هواپیمای خطوط هوایی ایرتاکسی در 18 آبان 1349 و فرود هواپیما در بغداد، سازمان مجاهدین که هنوز نام رسمی نداشت، یکی از اعضای ارشد خود (تراب حق شناس) را با در دست داشتن نامه ی معرفی از آیت الله طالقانی به عنوان نماینده ی مجاهدین، به نجف اعزام کرد تا حضرت امام را قانع کند و ایشان برای آزادی اعضای بازداشت شده ی سازمان اقدام نمایند.

امام در این دیدار به تراب حق شناس اعلام می فرمایند که اولا" من ارتباطی با مسئولین دولت عراق ندارم، ثانیا" نمی خواهم از عراقی ها تقاضایی کنم تا تقاضای م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تاریخی امام خمینی درباره سرنوشت منافقین

پیش بینی تاریخی امام خمینی درباره سرنوشت منافقین