مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 09:502023-12-05پزشكي

در این فصل به پرنده ها نزدیک نشوید!


رییس گروه بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شیوع آنفلوآنزای پرندگان در فصول سرد سال، از افراد خواست از نزدیک شدن به پرندگان و تماس با آنها به طور جد خودداری کنند.

- ایسنا/کرمانشاه رییس گروه بیماریهای واگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به شیوع آنفلوآنزای پرندگان در فصول سرد سال، از افراد خواست از نزدیک شدن به پرندگان و تماس با آنها به طور جد خودداری کنند.

دکتر کیوان خاصی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شیوع بیماریهای واگیر تنفسی در فصول سرد سال گفت: از جمله این بیماری ها، بیماری آنفلوآنزای پرندگان است.

وی افزود: این بیماری، یک بیماری تب دار، حاد ویروسی و واگیر دار است که ابتلا به آن با علائمی مانند تب، سردرد، درد عضلانی، تعریق، آبریزش بینی، گلودرد و سرفه همراه است.

خاصی خاطرنشان کرد: ویروس آنفلوانزای پرندگان از طریق ترشحات تنفسی و مدفوع دفع شده پرندگان، باد، تخم پرندگان آلوده، کود حیوانی و وسایلی مانند لباس، کفش و .

که به ترشحات تنفسی و مدفوع پرندگان آلوده آغشته باشد، در محیط پخش می شود.

خاصی رعایت نکات بهداشتی را از مهمترین اقدامات برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان عنوان کرد و افزود: اولین نکته بهداشتی در این زمینه عدم تماس با پرندگان است و در صورت تماس افراد با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در این فصل به پرنده ها نزدیک نشوید!

در این فصل به پرنده ها نزدیک نشوید!