مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 آذر 1402 ساعت 22:222023-11-22بين الملل

صدها هزار کارمند دولتی در استان کبک کانادا اعتصاب کردند


صدها هزار تن از کارمندان بخش های دولتی استان کانادا اعتصابی سراسری را در اعتراض به حقوق ها و شرایط شغلی خود به اجرا گذاشتند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، صدها هزار تن از کارمندان بخش های دولتی شامل معلمان مدارس، کارمندان بیمارستانها و کارکنان خدمات اجتماعی در استان کبک کانادا اعتصابی تاریخی را با هدف مطالبه بهبود شرایط شغلی و حقوقی خود به اجرا گذاشتند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه ، طبق برنامه ریزی اتحادیه های صنفی این اعتصاب با شرکت نزدیک به 600000 کارمند دولتی در این استان فرانسوی زبان کانادا از روز سه شنبه شروع شده و تا روز جمعه ادامه می یابد.

برخی از سازماندهندگان اعتصاب خواستار اجرای یک اعتصاب سراسری طولانی تر بعد از شکست مذاکراتشان با دولت کبک بر سر مطالباتشان شده اند.

اعتصاب کنندگان در یکی از تجمعاتشان در برابر مدرسه ای در شهر مونرئال حضور یافته و پرچم های اتحادیه های خود را به دست گرفته و شعار هایی در اعتراض به تورم بالا و وضعیت بد اقتصادی سر دادند.

والری فونتن ، رییس فدراسیون کارمندان پشتیبان تحصیلات عالی گفت: ما احساس می کنیم دولت کبک اعتنایی به بخش خدمات دولتی و انتخابهایش ندارد.

او ادامه داد: مناقشه اصلی بر سر حقوق کارمندان دولت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدها هزار کارمند دولتی در استان کبک کانادا اعتصاب کردند

صدها هزار کارمند دولتی در استان کبک کانادا اعتصاب کردند