مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 آذر 1402 ساعت 10:252023-12-17دانش

خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) درباره چیست؟


استادیار گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در خطبه فدکیه حضرت به بدعت گذاری که پس از رحلت پیامبر(ص) اتفاق افتاد اشاره کرده و فرمود سینه ما داشت می سوخت و هنوز سوز سینه ما خاموش نشده بود که شما آمدید فتنه ای را به راه انداختید و مسیر ولایت را به انحراف کشاندید.

- ایسنا/قزوین استادیار گروه معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در خطبه فدکیه حضرت به بدعت گذاری که پس از رحلت پیامبر(ص) اتفاق افتاد اشاره کرده و فرمود سینه ما داشت می سوخت و هنوز سوز سینه ما خاموش نشده بود که شما آمدید فتنه ای را به راه انداختید و مسیر ولایت را به انحراف کشاندید.

سیدحسن مهدیخانی سروجهانی، پژوهشگر تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص به خطبه فدکیه، اظهار کرد: خطبه فدکیه یک سخنرانی مستند تاریخی است که از شیوایی و بلاغت زیادی برخوردار است، قدیمی ترین سندی که این خطبه در آن ثبت شده، کتابی از ابوالفضل احمد بن طاهر مروزی است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: این نویسنده در سال 280 هجری از دنیا رفته و کتاب او تحت عنوان بلاغات النساء موجود است، همان طور که از نام این کتاب پیداست، خطبه ها و سخنوری های زنان در آن گردآوی شده است، این کتاب با خطبه ای از عایشه شروع شده و سپس خطبه فدکیه در آن آمده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) درباره چیست؟

خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) درباره چیست؟