مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 آذر 1402 ساعت 18:102023-12-18سياسي

همایش عود پژوهی در بندرعباس برگزار می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: به مناسبت یک سالگی ثبت جهانی هنر ساختن و نواختن عود، همایش عود پژوهی در بندرعباس برگزار می شود.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، محمد محسنی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان، امروز  دوشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: به مناسبت یک سالگی ثبت جهانی هنر ساختن و نواختن عود، همایش عود پژوهی در بندرعباس برگزار می شود.

وی افزود: این همایش در راستای پاس داشت یک سالگی ثبت جهانی ساز عود با حضور عود سازان، عود شناسان و صاحب نظران حوزه فرهنگ و هنر روز یکشنبه 3 دی ماه در بندرعباس برگزار می شود.

   مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه مراسم گرامیداشت یک سالگی ثبت جهانی ساختن و نواختن عود در دو بخش برگزار می شود، اظهار کرد: بخش اول برنامه از ساعت 9 تا 12 نشست تخصصی خودسازی و عود پژوهی است و بخش دوم برنامه ساعت 16 همان روز، به پخش مستند روایت طرب انگیز طرب و نقد و بررسی این فیلم اختصاص دارد.

  محسنی ادامه داد: همچنین کتاب دو زبانه شناخت نامه ساز ایرانی عود در خلیج فارس و هرمزگان نیز در همان روز رونمایی می شود.

  مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان افزود: این اداره تلاش دارد با برگزاری برنامه های تخصصی، زمینه آشنایی بیشتر علاقه م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش عود پژوهی در بندرعباس برگزار می شود

همایش عود پژوهی در بندرعباس برگزار می شود