مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 20:002023-12-16اقتصادي

خزان خشک کلان شهرها


به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از هم میهن، پاییز امسال برای مردمی که ساکن تهران و شهرهای بزرگ ایران هستند، متفاوت می گذرد؛ چند روز به پایان آذرماه مانده و خبری از بارندگی مورد انتظار نیست؛ هوا گرم است و کم بارش.

این گرما نه تنها برای ساکنان بیشتر استان های ایران محسوس است، بلکه خودش را در آمار و ارقام هم نشان می دهد.

براساس آخرین داده های تحلیلی مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، از ابتدای پاییز تاکنون دمای تمام 31 استان کشور حدود نیم تا 2 درجه سانتی گراد گرم تر از نرمال بوده است.

تجربه تابستان های داغ در سال های گذشته و اکنون پاییزی بسیار کم بارش و گرم، این سوال را در ذهن ها پررنگ می کند که آیا همه این موارد نتایج تغییر اقلیم است؟ اگر تغییر اقلیم تا این اندازه به ما نزدیک است، در چنین شرایطی، وضعیت زمستان چطور خواهد بود؟ این روند تا کجا ادامه خواهد داشت و آیا راهی برای جلوگیری از این افزایش عجیب دما در سال های آینده وجود دارد یا خیر؟ گرما بیش از میانگین پاییز در نگاه اول شاید این طور به نظر برسد که اندکی گرما در پاییز، مشکل عمده ای ایجاد نخواهد کرد و یکی، دو درجه کمتر یا بیشتر تاثیر قابل توجهی نخواهد داشت اما واقعیت این است که اندازه گیری دما نشان می دهد، وقتی تغییرات از میانگین دمای سالانه فاصله می گیرد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خزان خشک کلان شهرها

خزان خشک کلان شهرها