مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 15:152023-12-07سياسي

تصویب طرح الزام ثبت معاملات اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام


طرح الزام به ثبت معاملات غیرمنقول که با اصرار مجلس شورای اسلامی بر مفاد مورد اشکال شورای نگهبان، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده با اصلاحاتی به تصویب رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، طرح الزام به ثبت معاملات غیرمنقول که با اصرار مجلس شورای اسلامی بر مفاد مورد اشکال شورای نگهبان، به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شده است در جلسه عصر دیروز این مجمع ، مورد بررسی قرار گرفت و ماده(1) آن با اصلاحاتی به تصویب رسید.

در ابتدای این جلسه که به ریاست آیت الله آملی لاریجانی تشکیل شد، دبیر کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع پس از ارائه گزارشی از روند بررسی و تصویب طرح در این کمیسیون، اصلاحات پیشنهادی کمیسیون راجع به ماده (1) مصوبه را برشمرد و سپس حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای ، رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع به دفاع از مصوبه کمیسیون راجع به ماده(1) طرح و تبصره الحاقی آن پرداخت.

در ادامه جلسه، دو فقیه شورای نگهبان، اشکالاتی بر مصوبه کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع وارد کردند که آملی لاریجانی به این اشکالات پاسخ گفت و متن اصلاحی کمیسیون راجع به ماده (1) طرح را منطبق بر مصلحت مورد تاکید رهبری انقلاب در خصوص عدم پذیرش دعاوی مرتبط با معاملات ثبت نشده در محاکم دانست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصویب طرح الزام ثبت معاملات اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام

تصویب طرح الزام ثبت معاملات اموال غیرمنقول در مجمع تشخیص مصلحت نظام