مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 22:302023-12-14فرهنگي

سازه ای که در ایران ثبت ملی بود در عراق به ثبت جهانی رسید + عکس


قاسم آل کثیر فعال میراث فرهنگی گفت: در هجدهمین جلسه کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس که در شهر کاسان جمهوری بوتسوانا برگزار شد، - جی پلاس ؛ مضیف سازه ای از نیِ تالاب که دی ماه 1390 در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفته بود اخیرا به عنوان یکی از میراث های جهانی به نام کشور عراق به ثبت جهانی رسید.

قاسم آل کثیر فعال میراث فرهنگی گفت: در هجدهمین جلسه کمیته بین دولتی حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس که در شهر کاسان جمهوری بوتسوانا برگزار شد، سازه مضیف به عنوان سازه ای از نی که مربوط به سبکِ زندگی تالاب نشینان جنوب ایران و عراق است به نامِ عراق در فهرست آثار جهانی قرار گرفت.

دی ماه 1390 در چهارمین همایش سراسری شورای سیاست گذاری ثبت آثار ملی ایران که در جزیره قشم برگزار شد، 32 اثر از آثار تاریخی، معنوی و طبیعی استان خوزستان از جمله فناوری ساخت مضیف به ثبت ملی رسیده بود.

وزارت میراث فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی خوزستان پرونده ثبت جهانی مضیف را در کمیسیون میراث معنوی یونسکو خالی گذاشتند،برای فعالان میراث فرهنگی خصوصاً خوزستانی ها بسیار نگران کننده است که در زمانی مضیف به نام کشور عراق به ثبت جهانی برسد که وزیر میراث فرهنگی، اصالتاً خوزستانی باشد و انتظار می رفت وزیر میراث فرهنگی اشراف و آشنایی کاملی با میراث استان و کشورش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازه ای که در ایران ثبت ملی بود در عراق به ثبت جهانی رسید + عکس

سازه ای که در ایران ثبت ملی بود در عراق به ثبت جهانی رسید + عکس