مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 آذر 1402 ساعت 17:202023-12-20دانش

ابوالفضل دلاوری: علوم سیاسی امروز دچار یک آشفتگی و وضعیت نگران کننده است


ابوالفضل دلاوری، عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، گفت: ما چندین نحله دانش آموختگان و اساتید علوم سیاسی داریم که کار و آثار بی نظیری در حوزه اندیشه سیاسی و جامعه شناسی سیاسی خلق می کنند.

- عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تأکید بر اینکه علوم سیاسی امروز دچار یک آشفتگی و وضعیت نگران کننده است، گفت: در رشته علوم سیاسی علی رغم همه سرمایه ها و انباشت های خوبی که صورت گرفته، یک دیسیپلین آموزشی و تعریف دقیق ندارد از اینکه بنا است چه چیزی در این درس باشد؛ تکست های معتبر در این درس چیست؟ استاد داخل کلاس می رود و در کلاس را می بندد و هرچه بلد است می گوید، یا هرچه دلش می خواهد یا هرچه دانشجو دوست داشته باشد.

در پژوهش هم اسیر شبه علم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جماران، ابوالفضل دلاوری در آیین صد و بیست و چهارمین سالگرد تأسیس مدرسه علوم سیاسی در ایران، گفت: علوم سیاسی قدیمی ترین رشته مدون تاریخ دار در جهان است که دستاوردهای باستانی آن هنوز موضوعیت و اعتبار دارد؛ هیچ رشته دیگری چنین موقعیتی ندارد.

طب جالینوسی، فیزیک بطلمیوسی و حتی ریاضیات فیثاغورسی از بین رفته اما از اعتبار علوم سیاسی افلاطونی و ارسطویی چیزی کم نشده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به اینکه قوانین استخدامی هنوز هم فرصت های زیادی برای این رشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابوالفضل دلاوری: علوم سیاسی امروز دچار یک آشفتگی و وضعیت نگران کننده است

ابوالفضل دلاوری: علوم سیاسی امروز دچار یک آشفتگی و وضعیت نگران کننده است