مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 09:002023-11-30اقتصادي

بوم گردی های سواحل مکران، فرصتی مناسب برای توانمندسازی جوامع محلی


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار از رونق خوب بومگردی های سواحل مکران و استقبال گردشگران داخلی و خارجی خبر داد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار از رونق خوب بومگردی های سواحل مکران و استقبال گردشگران داخلی و خارجی خبر داد.

خیرالنساء امیری در گفت وگو با ایسنا- اظهار کرد: بوم گردی ها در سواحل مکران به دلیل شرایط ویژه و دارا بودن ظرفیت غنی تاریخی طبیعی و صنایع دستی توانسته اند هم رضایتمندی گردشگران داخلی و خارجی را به همراه داشته باشند و هم در توسعه و رونق اقتصادی جوامع مالی نقش موثری را ایفا کنند.

وی افزود: بوم گردی ها با بهره گیری خردمندانه از منابع طبیعی و محیط زیست نقش مهمی در توانمندسازی جوامع محلی دارند که از جمله نقش های اثربخش این نوع گردشگری تاثیر مثبت مستقیم بر وضعیت اقتصادی اجتماعی جوامع محلی است.

به گفته امیری، در حال حاضر در شهرستان های چابهار و دشتیاری 10 بوم گردی فعال کار خدمات رسانی و سرویس دهی به مسافران و گردشگران در سواحل مکران را بر عهده دارند و موافقت اصولی 6 بوم گردی نیز در شش ماهه نخست 1402 صادر و 4 پرونده دیگر در دست اقدام است.

رییس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان های چابهار و دشتیاری تصریح کرد: خوشبختانه اقامتگاه های بوم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بوم گردی های سواحل مکران، فرصتی مناسب برای توانمندسازی جوامع محلی

بوم گردی های سواحل مکران، فرصتی مناسب برای توانمندسازی جوامع محلی