مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 آذر 1402 ساعت 09:002023-12-05اجتماعي

صنایع آلاینده خاک در استان مرکزی 7 میلیارد ریال جریمه شدند


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه خاک عنصر ارزشمند در تداوم زمین و زندگی است و باید اهمیت آن را به همه شناساند، از اخذ 7 میلیارد ریال خسارت آلودگی خاک از واحدهای صنعتی استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک و، یوسف یوسفی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: خاک عنصر ارزشمند در تداوم زمین است و حیات هر موجود زنده ای به خاک وابسته است و با توجه به غیر قابل تجدید بودن و نقش های متعدد و حیاتی خاک در طبیعت، حفظ آن برای آینده پایدار و امنیت غذایی ضروری است.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت خاک به عنوان یکی از مهم ترین اجزاء طبیعت، هر ساله سازمان خوار و بار کشاورزی ملل متحد (FAO) در روز 5 دسامبر (14 آذرماه) بزرگداشت روز جهانی خاک را برگزار می کند و شعار سال 2023 میلادی Soil and Water : a source of life، خاک و آب منشاء زندگی است.

وی بیان کرد: خاک و آب، پایه و اساس تولید غذا و خدمات اکوسیستمی بوده و رفاه انسان را فراهم می کنند و با شناخت نقش ارزشمند آنها، ما می توانیم اقدامات پیشگیرانه ای را برای محافظت از این منابع برای نسل های آینده انجام دهیم.

یوسفی در خصوص اهمیت خاک توضیح داد: خاک دارای خدمات اکوسیستمی متنوع نظیر تامین غذا، فیبر، سوخت، حمایت از میراث فرهنگی، تامین مصالح ساختمانی، منبع دارویی و منابع ژنتیک، زیستگاه موجودات زنده، جا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع آلاینده خاک در استان مرکزی 7 میلیارد ریال جریمه شدند

صنایع آلاینده خاک در استان مرکزی 7 میلیارد ریال جریمه شدند