مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 16:102023-12-10سياسي

باید گالیله وار وارد شویم


رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری فضای پژوهش را مه آلود توصیف کرد و گفت: باید گالیله وار وارد این فضا شویم، وگرنه دچار رخوت علمی خواهیم شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مصطفی ده پهلوان ـ رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و کردشگری ـ در همایش هفته پژوهش، که دستاوردهای پژوهشی میراث فرهنگی در یک سال گذشته را به نمایش گذاشته شده است، گفت: این نمایشگاه از این نظر برگزار شده که باید نقاط ضعفمان را در کنار نقطه قوت ها بدانیم تا برای سال های آتی درست برنامه ریزی کنیم.

او تاکید کرد: پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در برنامه های خود باید از استخراج دی ان ای تا گردشگری متاورس و بلاک چین و NFT ورود کند.

مطمنا ورود به این فضاها دشواری هایی خواهد داشت، اما باید گالیله وار وارد شویم تا از این فضای خارج شویم.

پژوهشگاه می تواند در حوزه های جدی علمی گام بردارد و در تعامل با دانشگاه و وزارتخانه به سمت سیاستگذاری یکپارچه پیش برویم.

ده پهلوان گفت: در شورای پژوهشی وزارتخانه برنامه های زیادی برای همراه کردن معاونت های مختلف میراث فرهنگی درنظر گرفته شده است و تا به این سیاستگذاری یکپارچه نرسیم، ممکن است همچنان دچار رخوت علمی بمانیم.

کارهای مهمی که باید انجام شود ذات الله نیکزاد ـ معاون پژوهشی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ـ نیز در این گردهمایی گزارشی از عمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باید گالیله وار وارد شویم

باید گالیله وار وارد شویم