مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 آذر 1402 ساعت 11:352023-11-23فرهنگي

بازخوانی روایت های فرهنگ عامه جزیره تمدنی قشم در جشنواره تیتوک


جشنواره سراسری تیتوک با هدف حفظ و صیانت از میراث فرهنگی ناملموس جزیره تمدنی قشم و ثبت گنجینه هایی ارزشمند از فرهنگ غنی مردم در این خطه از کشور برگزار می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، ایرج اعتمادی دبیر جشنواره تیتوک امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: رونمایی از ظرفیت های فرهنگی و میراث زبانی و گویشی جزیره به سایر هموطنانمان در گوشه گوشه ی کشور و حمایت از پژوهشگران و نویسندگانی که در ارتباط با فرهنگ مردم قشم قلم می زنند، از دیگر اهداف این جشنواره است.

وی ادامه داد: این جشنواره در بخش های قصه های عامیانه جزیره، داستان کوتاه، سفر خاطره و سفرنامه، حکمت و ضرب المثل و آداب و رسوم اجرا می شود و تمامی هموطنانمان از سراسر کشور می توانند در همه بخش های جشنواره شرکت کنند و یک بخش ویژه نوجوان نیز در نظر گرفته شده است.

  دبیر جشنواره تیتوک یادآور شد: علاقه مندان می توانند تا 30 آذرماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و پس از بررسی آثار توسط داوران ملی و منطقه ای، آیین اختتامیه 15 دی ماه برگزار شده و نتایج اعلام خواهد شد.

اعتمادی با بیان اینکه 6 داور ملی و منطقه ای آثار رسیده به جشنواره را داوری خواهند کرد، بیان داشت: داوران جشنواره از بهترین نخبه های جزیره قشم با تحصیلات عالی و تخصص های مرتبط دانشگاهی انتخاب شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازخوانی روایت های فرهنگ عامه جزیره تمدنی قشم در جشنواره تیتوک

بازخوانی روایت های فرهنگ عامه جزیره تمدنی قشم در جشنواره تیتوک