مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 17:562023-12-10اقتصادي

کاروانسرای جهانی عباس آباد تایباد آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: میراث جهانی کاروانسرای عباس آباد آماده سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی در حوزه صنعت گردشگری است.

- نظام الدین کارگزار در گفت و گو با خبرنگار فارس در تایباد اظهار کرد: کاروانسرای عباس آباد در شهرستان تایباد که به تازگی در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده، آماده واگذاری به بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری است.

وی افزود: این اثر تاریخی به دلیل قرارگیری در نقطه غیرمسکونی، از محدودیت فضای پیرامونی برخوردار نیست و مکان مناسبی برای سرمایه گذاری در حوزه صنعت گردشگری می باشد.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد ادامه داد: کاروانسرای جهانی عباس آباد در کیلومتر 26 جاده ترانزیتی تایباد-تربت جام قرار گرفته و علاوه بر کاربری تاریخی، می تواند به عنوان مجتمع رفاهی بین راهی استفاده شود.

کارگزار بیان کرد: امروزه کارشناسان به گردشگری و توریسم، به عنوان یک صنعت نگاه می کنند که سبب ایجاد ارزش افزوده، درآمدزایی و اشتغال آفرینی می شود.

این مقام مسئول گفت: اکنون که کاروانسرای عباس آباد ثبت جهانی شده است، یک کارگاه مرمت و بهسازی به صورت دائمی در همان مکان ایجاد می شود تا نسبت به ترمیم و نگهداری اساسی آن اقدام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای جهانی عباس آباد تایباد آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است

کاروانسرای جهانی عباس آباد تایباد آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی است