مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 14:452023-12-16سياسي

کدام قوم ایرانی شبیه ترین مهریه زنان به مهریه حضرت زهرا (س) را دارد؟


مهریه بنا بر سنت اسلام در میان همه اقوام ایرانی وجود دارد، برخی شهرها مهریه بسیار سنگین و در برخی مناطق نیز مهریه های کمتری دارند، آیا می دانستید شبیه ترین روش تعیین مهریه به سنت پیامبر (ص) در کدام منطقه ایران وجود دارد؟ - کدام قوم ایرانی شبیه ترین مهریه زنان به مهریه حضرت زهرا (س) را دارد؟ ایسنا/گلستان مهریه بنا بر سنت اسلام در میان همه اقوام ایرانی وجود دارد، برخی شهرها مهریه بسیار سنگین و در برخی مناطق نیز مهریه های کمتری دارند، آیا می دانستید شبیه ترین روش تعیین مهریه به سنت پیامبر (ص) در کدام منطقه ایران وجود دارد؟ مهریه در دین اسلام برای رسمیت بخشیدن به عقد ازدواج و در حقیقت تکریمی بوده که خداوند برای زن قائل شده تا این گوهر خلقت با میزان استطاعت مردان دارای ارزش مادی و معنوی شود.

اگرچه تعیین مقدار مهر منوط به موافقت طرفین زن و شوهر بوده و در قرآن کریم میزانی برای مهر تعیین نشده است اما اسلام، زنانی را که دارای مهر کمتری بوده اند مورد مدح قرار داده و جایگاه زنان را با زیادی مهرشان ارزش گذاری نکرده است.

اما سؤال اینجاست که آیا مهریه می تواند ضامن خوشبختی افراد باشد؟ تعیین مهریه های سنگین و نجومی نیز چند سالی است، همچون رسوم دست و پاگیر دیگر ازدواج مرسوم شده، افزایش آمار طلاق نشان می دهد که مطمئناً مهریه های سنگین هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام قوم ایرانی شبیه ترین مهریه زنان به مهریه حضرت زهرا (س) را دارد؟

کدام قوم ایرانی شبیه ترین مهریه زنان به مهریه حضرت زهرا (س) را دارد؟