مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 آذر 1402 ساعت 09:152023-12-11بين الملل

سفر زلنسکی به آرژانتین


رییس جمهور اوکراین در نخستین سفری که به قاره آمریکای لاتین داشته، به شهر بوئنوس آیرس رفته و در مراسم تحلیف رییس جمهور جدید آرژانتین شرکت کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ولودیمیر زلنسکی ، رییس جمهور اوکراین روز یکشنبه برای شرکت در مراسم تحلیف خاویر میلی ، رییس جمهور جدید آرژانتین و دیدارهای دیگر به شهر بوئنوس آیرس سفر کرد.

به نوشته آسوشیتدپرس ، این اولین سفر رییس جمهور اوکراین به آمریکای لاتین بوده که هدف از آن تلاش وی برای جلب حمایت کشورهای در حال توسعه است.

میلی بعد از مراسم تحلیف در کاخ ریاست جمهوری از زلنسکی استقبال کرد.

رییس جمهور جدید آرژانتین که از تمایلش برای گرویدن به یهودیت سخن گفته، به همتای اوکراینی خود شمعدان هفت شاخه منورا ، نماد این دین را هدیه داد.

میلی دارای دستور کار غربگرا و مواضعی ضد مسکو و پکن در حوزه سیاست خارجی است.

زلنسکی مدت کمی بعد از پیروزی میلی در انتخابات ریاست جمهوری آرژانتین با او تماس تلفنی گرفته و از او به خاطر آنچه حمایت صریح از اوکراین خواند تشکر کرد.

دفتر خاویر میلی در بیانیه ای در توضیح این تماس تلفنی گفت، او پیشنهاد برگزاری یک نشست با شرکت سران اوکراین و کشورهای آمریکای لاتین را داده تا موقعیت مساعدی برای تلاش زلنسکی برای تقویت روابطش با کشورهای در حال توسعه ایجاد کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفر زلنسکی به آرژانتین

سفر زلنسکی به آرژانتین