مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 آذر 1402 ساعت 23:202023-12-19فرهنگي

مرمت 40 اثر تاریخی در آذربایجان غربی


معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: 40 اثر تاریخی در استان مرمت شده که برای مرمت این آثار تاریخی، بیش از 150 میلیارد ریال هزینه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، داود فرازی معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اظهار داشت: 40 اثر تاریخی در آذربایجان غربی مرمت شده که برای مرمت این آثار تاریخی، بیش از 150 میلیارد ریال هزینه شده است.

 وی اضافه کرد: مسجد جامع ارومیه، بازارهای تاریخی ارومیه و خوی و موزه مردم شناسی ارومیه، بافت تاریخی ماکو و محمودآباد شاهین دژ و پل میمند نقده از جمله آثار تاریخی مرمت شده در سال جاری است.

 فرازی اظهار کرد: ایجاد سایت موزه جنگ چالدران، یادمان شمس تبریزی خوی، ساماندهی پل میرزا رسول میاندوآب، حمام تاریخی میرزا رسول، موزه مردم شناسی مهاباد و مدرسه هدایت ارومیه از جمله طرح هایی است که در حال مرمت و اجرا هستند.

معاون فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ادامه داد: عملیات اجرایی سایت موزه جنگ چالدران و یادمان شمس تبریزی خوی هر دو 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

فرازی از ارسال پرونده 20 اثر از آذربایجان غربی برای ثبت ملی خبر داد و گفت: برای شناسایی این آثار تاریخی 25 میلیارد ریال بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت 40 اثر تاریخی در آذربایجان غربی

مرمت 40 اثر تاریخی در آذربایجان غربی