مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 07:152023-12-16بين الملل

احتمال پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی


کیم تائه هیو معاون مشاور امنیت ملی کره جنوبی از احتمال پرتاب یک موشک بالستیک قاره پیما (ICBM) توسط کره شمالی در ماه جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از کی بی اس، این مقام امنیتی کره جنوبی همچنین اعلام کرد: سئول، واشنگتن و توکیو در طول یک سال سیستمی را برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات هشدار در مورد زمان پرتاب موشک های کره شمالی به صورت بلافاصله و لحظه ای راه اندازی خواهند کرد.

کیم که برای شرکت در دومین نشست گروه مشورتی هسته ای (NCG) به آمریکا سفر کرده است، در بدو ورود به فرودگاه بین المللی دالاس در نزدیکی واشنگتن به خبرنگاران، گفت: موشک های بالستیک قاره پیما از موضوعاتی است که هم سئول و هم واشنگتن در مورد آن حساسیت زیادی دارند و موضوع اصلی جلسه آتی گروه مشورتی هسته ای هم همین مساله است.

سئول از احتمال پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی خبر داد این مقام امنیتی کره جنوبی افزود: سامانه ای که قرار است سئول، واشنگتن و توکیو داده های هشدار دهنده پرتاب موشک های کره شمالی را به صورت بلافاصله و هم زمان به اشتراک بگذارند در حال طی کردن مراحل نهایی تکمیل خود است و از این سامانه در سال جدید رونمایی خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی

احتمال پرتاب موشک بالستیک قاره پیما توسط کره شمالی