مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 آذر 1402 ساعت 10:252023-11-25سياسي

آموزش فرآیند تصفیه فاضلاب به روش SBR & ASBR


انجمن علمی دانشجویی مهندسی بهداشت محیط دانشگاه تربیت مدرس، کارگاه آموزشی تخصصی«ASBR & SBR» را در راستای تصفیه نوین فاضلاب برگزار می کند.

- انجمن علمی دانشجویی مهندسی بهداشت محیط دانشگاه تربیت مدرس، کارگاه آموزشی تخصصی ASBR & SBR را در راستای تصفیه نوین فاضلاب برگزار می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این کارگاه چهارشنبه هشتم آذر ماه ساعت 16 الی 18، با تدریس دکتر سید غلامرضا موسوی ـ استاد مهندسی بهداشت محیط دانشگاه تربیت مدرس و پژوهشگر، در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

یکی از روش های تصفیه فاضلاب استفاده از راکتور ناپیوسته متوالی ( Sequencing Batch Reactor) است.

این روش یکی از فرایندهای بیولوژیکی هوازی رشد معلق تصفیه فاضلاب است که به صورت یک راکتور پر و خالی شونده با اختلاط کامل به کار برده می شود.

در حالیکه این فرایند بازده مطلوبی که در حذف آلاینده ها دارا است، ولی دارای معایبی از جمله هزینه نگهداری زیاد، امکان گرفتگی تجهیزات هوادهی طی سیکل کاری و نیاز به یکنواخت سازی پساب خروجی است.

سیستم ارتقا یافته این فرایند که تحت عنوان ASBR مطرح شده است و در زمره روش های نوین تصفیه فاضلاب یاد می شود مبتی بر اصول لجن فعال و هوادهی ممتد با جریان ورودی مداوم بدون رخداد پدیده اتصال کوتاه هیدرولیکی طی دوره تخلیه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آموزش فرآیند تصفیه فاضلاب به روش SBR & ASBR

آموزش فرآیند تصفیه فاضلاب به روش SBR & ASBR