مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 13:052023-11-30فرهنگي

ایجاد رشته بازیگری تئاتر و سینما در تربت حیدریه تجربه و دانش را درهم آمیخته است


سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه گفت: تربت حیدریه در حوزه هنر و به خصوص بازیگری و نمایش، هنرمندان نام آوری دارد و به تازگی با ایجاد رشته بازیگری در دانشگاه این شهرستان درصدد برآمده است، - امیر قربانی، در گفت وگو با خبرنگار فارس در تربت حیدریه اظهار کرد: دانشگاه آزاد تربت حیدریه از سال گذشته برای نخستین بار جذب دانشجوی رشته بازیگری را در مقطع کاردانی آغاز کرد و اکنون 12 دانشجو در این رشته تحصیلی می کنند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت حیدریه گفت: با توجه به پیشینه تربت حیدریه در زمینه هنر و به خصوص هنر تاثیرگذار نمایش، نیاز به تقویت درون مایه های علمی آن در فضای دانشگاهی احساس می شد.

وی افزود: ایجاد این رشته همچنین باعث افزایش شان علمی هنرمندان این خطه شده که نتایج آن را البته در دراز مدت و به تدریج در جشنواره های داخلی وخارجی خواهیم دید.

قربانی با بیان اینکه امیدواریم پای دیگر رشته ها نیز به دانشگاه های تربت حیدریه باز شود، گفت: امید است شاهد حضور هنرمندان برجسته کشور برای تدریس در این دانشگاه باشیم.

قربانی با اشاره به برخی هنرمندان نامدار کشور که ریشه در خاک تربت حیدریه دارند تاکیدکرد: مرحوم محمد قهرمان شاعر، غزل سرا، نوازنده چیره دستی چون کیوان ساکت، بانو ملک جهان خزاعی نقاش ، مجسمه ساز، سینماگر،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد رشته بازیگری تئاتر و سینما در تربت حیدریه تجربه و دانش را درهم آمیخته است

ایجاد رشته بازیگری تئاتر و سینما در تربت حیدریه تجربه و دانش را درهم آمیخته است