مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 آذر 1402 ساعت 15:302023-11-30اقتصادي

30 درصد محصولات کشاورزی معادل غذای 18 میلیون ایرانی هدر می رود


رییس گروه هماهنگی سیاست های امنیت غذایی و محیط زیست دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: متأسفانه 30 درصد از محصولات کشاورزی تولید شده هدر می رود و غیرقابل استفاده می شود این در حالیست که این هدررفت می تواند غذای 18 میلیون نفر در کشور باشد.

- ایسنا/همدان رییس گروه هماهنگی سیاست های امنیت غذایی و محیط زیست دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: متأسفانه 30 درصد از محصولات کشاورزی تولید شده هدر می رود و غیرقابل استفاده می شود این در حالیست که این هدررفت می تواند غذای 18 میلیون نفر در کشور باشد.

زهرا عبداللهی پنجشنبه 9 آذر در سومین مجمع سلامت استان همدان، اظهار کرد: ناامنی غذایی به علت مشکلات اقتصادی، افزایش قیمت غذا، بحران های آب و هوایی، تحریم و کاهش واردات غذا، انرژی و نهاده های کشاورزی، کاهش کمک های غذایی بین المللی و بشردوستانه و ضایعات و تلفات محصولات کشاورزی است.

وی با بیان اینکه سوءتغذیه و ناامنی غذایی تبعاتی دارد، افزود: سوءتغذیه و ناامنی غذایی باعث کمبود ویتامین ها و آهن در کودکان و مادران می شود به طوری که کاهش ایمنی و مقاومت بدن در مقابل بیماری ها، افزایش مرگ و میر در اثر تکرار ابتلا به بیماری های واگیر، افزایش بار مراجعات به پزشک خانواده و کاهش امید به زندگی از تبعات ناامنی غذایی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

30 درصد محصولات کشاورزی معادل غذای 18 میلیون ایرانی هدر می رود

30 درصد محصولات کشاورزی معادل غذای 18 میلیون ایرانی هدر می رود