مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 آذر 1402 ساعت 16:102023-12-16اجتماعي

قهرمانان چابک سوار خراسان شمالی سوار بر زین مشکلات


12سالش بود که سوارکاری را از «آلاشا» یاد گرفت، کمتر کسی است که نام آلاشا را در منطقه مرزی جرگلان به گوشش نرسیده باشد.

- ایسنا/خراسان شمالی 12سالش بود که سوارکاری را از آلاشا یاد گرفت، کمتر کسی است که نام آلاشا را در منطقه مرزی جرگلان به گوشش نرسیده باشد.

آلاشا، نام یک نوع اسب است؛ اما چون همدم همیشگی اش اسب بود با آلاشا صدایش می زدند و نام واقعی اش قربان گلدی دهش بود که هم اکنون به رحمت خدا رفته است.

قربان گلدی پرورش دهنده و مربی اسب ترکمن بود و در جرگلان، بجنورد و مشهد افراد زیادی را برای سوارکاری آموزش داده بود و شاید یکی از بهترین کارآموزهایش پسرش بود و اکنون بیش از 40 سال سن سال دارد و یکی از بهترین چابک سوارهای کورس های گنبد است که معمولا قهرمان این مسابقه هاست.

درآمد بخور و نمیر چابک سواران در کورس های گنبد و آق قلا دهش که اکنون هم مربی سوارکاری است و هم چابک سوار، همیشه نسبت به نبودن یک پیست سوارکاری درست حسابی در خراسان شمالی معترض بود و اظهار کرد: چابک سواران خراسان شمالی قهرمان های کورس هستند اما در کجا؟ در کورس های گنبد و چرا نباید این چابک سوارها در خود خراسان شمالی عرض اندام کنند.

وی برای پایین آمدن هزینه های زندگی در گنبد در یک کلبه نه چندان مناسب زندگی می کرد تا پول حاصل از جایزه ها و مربی گری اش را برای زن و سه دخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قهرمانان چابک سوار خراسان شمالی سوار بر زین مشکلات

قهرمانان چابک سوار خراسان شمالی سوار بر زین مشکلات