مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 آذر 1402 ساعت 09:402023-12-14پزشكي

جگرکی های سیار سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند


رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه جگرکی های سیار سلامت جامعه را تهدید می کنند، از افراد خواست از این مراکز خرید نکنند.

- ایسنا/کرمانشاه رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه جگرکی های سیار سلامت جامعه را تهدید می کنند، از افراد خواست از این مراکز خرید نکنند.

رامین سمیعیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: عرضه دل و جگر توسط دست فروشان که به احتمال خیلی زیاد فرآورده کشتارهای خیابانی غیرمجاز است، می تواند عامل انتقال بیماری های مشترک بین دام و انسان باشد که تهدید جدی علیه سلامت و عامل انتقال بسیاری بیماری ها خواهد بود.

رییس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به شناسایی 800 بیماری مشترک بین دام و انسان از جمله سل، تب مالت، تب کریمه کنگو و .

اظهار کرد: با توجه به فسادپذیر بودن جگر و گوشت و لزوم نگهداری این فرآورده های خام دامی در یخچال، عرضه آنها فقط در واحدهای دارای پروانه بهداشتی مجاز مورد تایید است.

سمیعیان با بیان اینکه اینکه شهرداری موظف به جمع آوری مراکز سیار عرضه کباب و جگر در سطح شهر است، چرا که جزو مشاغ مزاحم محسوب می شود، گفت: به خانواده ها و شهروندان توصیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جگرکی های سیار سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند

جگرکی های سیار سلامت جامعه را به مخاطره می اندازند