مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 آذر 1402 ساعت 09:082023-12-10اقتصادي

سیب زمینی روی دست کشاورزان ماند


حسین محمدی، مدیر جهادکشاورزی شهرستان چادگان در گفت وگو با خبرنگار فارس در چادگان اظهارداشت: در سال زراعی جاری 2000 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چادگان زیر کشت سیب زمینی رفت و 65 هزار تن سیب زمینی برداشت شد.

وی افزود: بیشترین کشت سیب زمینی در این مزارع به انواع اگریا، جیلی و ماردونا اختصاص دارد که دربخش مرکزی و چناررود کشت شده است.

محمدی عنوان کرد: کشت سیب زمینی در این شهرستان به روش بارانی و تیپ آبیاری است که صرفه جویی خوبی در مصرف آب به همراه داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان چادگان گفت: سیب زمینی در این شهرستان به قیمت هر کیلوگرم 3 الی 4 هزار تومان به فروش می رسد که با توجه به هزینه های زیاد کشاورزی باعث متزلزل شدن کشاورزان شده است.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از خسارت کشاورزان لازم است دولت تمهیداتی بیندیشد تا سیب زمینی به خارج از کشور صادر شود.

محمدی گفت: کشت سیب زمینی امسال در مقایسه با سال گذشته 15 درصد افزایش داشته و الان 52 هزار تن انواع سیب زمینی در این شهرستان انبار شده است.

یکی از کشاورزان شهر رزوه به خبرنگار فارس در چادگان گفت: ما از دولت و مسؤولین شهرستان در خواست داریم تدابیری بیندیشند تا نسبت به صدور سیب زمینی اقدام شود چون ما وام دریافت کرده ایم و در پرداخت وام با مشکل روبرو شده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیب زمینی روی دست کشاورزان ماند

سیب زمینی روی دست کشاورزان ماند