مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 آذر 1402 ساعت 19:452023-12-13سياسي

بدون پژوهش بنیادی به نتیجه مطلوب در شهرسازی نخواهیم رسید


اگر بنا داریم تمدن نوین اسلامی شکل دهیم به همان نسبت که به پژوهش های کاربردی نیاز داریم نیاز به پژوهش های بنیادی هم وجود دارد گرچه برای خیلی ها ملموس نیست، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، همایش روز ملی پژوهش و فناوری با حضور آیت الله دژکام در سالن اجتماعات شورایا سلامی شهر شیراز برگزار شد.

آیت الله دژکام در این همایش ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) گفت: هر کاری می خواهیم انجام دهیم به یک پشتوانه علمی نیاز داریم و اگر پژوهش رخ ندهد مسلما کاری که انجام می دهیم اثر مطلوب خود را نخواهد داشت و به آنچه که دلمان می خواهد در رابطه با شهر نخواهیم رسید، یک تقسیم بندی کلی در رابطه با پژوهش ها داریم که یا بنیادی است یا کاربردی می باشد.

امام جمعه شیراز افزود: امروزه پژوهش های کاربردی در جامعه ما جای خود را باز کرده است و معمولا مدیران اجرایی اصرار به ارائه پژوهش کاربردی دارند به همین جهت احساس می کنند برخی از پژوهش ها چه انجام شود چه انجام نشود تاثیری در زندگی مردم ندارد.

مدیر می خواهد نتیجه کار خود را نشان دهد و باید پژوهش کاربردی باشد تا بتوان نتیجه کار را به مردم ارائه نمود اما اگر بنا داریم تمدن نوین اسلامی شکل دهیم به همان نسبت که به پژوهش های کاربردی نیاز داریم نیاز به پژوهش های بنیادی هم وجود دارد گرچه برای خیلی ها مل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدون پژوهش بنیادی به نتیجه مطلوب در شهرسازی نخواهیم رسید

بدون پژوهش بنیادی به نتیجه مطلوب در شهرسازی نخواهیم رسید